2012. április 12., csütörtök

Autizmus, Asperger Szindróma

Mostanában érdekel az Autizmus. Amióta láttam egy-két autista fiúról szóló filmet, nagyon megfogtak ezeknek a "betegeknek" a tulajdonságai, képességei. Pl fejben óriási számokkal tudnak számolni, és olyan összefüggéseket vesznek észre, amit egy hétköznapi ember nem. Ezenkívül roppant érzékenyek, mindennek a megszokott rendszer, rend szerint kell menniük az életükben, minden nap. Szerintem nagyon különlegesek ezek az emberek. Van a bura.hu-n is egy fiú aki autista, érdekes egyéniség, általában bonyolult képeket válogat össze és teszi közzé a blogjában. Ugyanakkor szerintem nem annyira "súlyosan" beteg, mert teljesen normálisan hozzá tud szólni mindenhez. Bár általában "képekkel üzen". Vega58 névvel van fent. Most egy db-ig el volt tűnve.... aggódom, mi lehet vele. Amit megfigyeltem magamon, hogy akik nem keresnek engem, általában azok érdekelnek. R.-el is így van. Nagyon el van vonulva az ő kis világába, és nekem ez tetszik. Éppen így Vega58 is. Jó lenne többet olvasnom az autizmusról és fogok is.


Tulajdonképpen rájöttem, hogy nagyon érdekel mindenféle mentális "betegség", mert érdekesnek találom. (pl skizofrénia, evészavar, borderline és ez amit a címben foglaltam stb). Lehetséges hogy valami pszichológiai pályát kellett volna választanom? (Mondjuk nem pszichiáter, az nem lennék, max pszichológus, de érdekel a pszichológia mint olyan). Szívesen foglalkoznék mentális betegekkel, megismerném, hogyan élik meg a mindennapjaikat, hogyan is "működnek", milyen érzéseik, gondolataik vannak. Azt hiszem fogok olvasni a témában, talán holnap elmegyek könyvtárba, vagy neten körülnézek. :-)
Persze azzal is tisztában vagyok, hogy sokszor nagyon nehéz ezekkel a betegekkel, betegségekkel, de mégis rendkívül érdekes a téma.

Van egy-két film a témában, amit megnéztem, most ajánlanék párat:

- Skizofrén betegekről: "Egy csodálatos Elme", "Donnie Darko", "A titkos ablak".
- Autista betegekről: "Hóbortos Szerelem", "Hósüti", "Esőember".

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése