2010. április 4., vasárnap

A skizofréniáról

Ma nem történt sokminden, de mivel már régen nem írtam a naplómba ezért most szeretnék pár dologról írni. Ma húsvét van, de sajnos vagy nem, már elveszítette számomra a varázsát. Már nagyon régóta nem jön hozzánk senki ilyenkor, max tesóm meg anyu férje.

Tegnap úgy volt hogy sütök sütit és lelkesedtem is, de ez a lelkesedés rettentő hamar alábhagyott, és végül mégsem sütöttem. sokszor van ez, hogy elhatározok valamit és az utolsó pillanatban meggondolom magam. Szerintem ez a betegségem (skizofrénia) miatt van.

Egyébként még mindig feljárok a kedvenc fórumomra, ami skizofréniás betegek számára van fenntartva, mégpedig a http://bura.hu fórumára. Rengeteg kedves ember jár oda, sok barátot szereztem ott. Nemrégiben megismertem egy kedves embert, akinek a fia is skizofréniás, a fórumon csak fényeske néven van fent. Van egy blogja is, ahol a fia és az ő történetét írja le ahogy a skizofréniával küzdenek nap mint nap. Nagyon megható blog. Én majdnem végigolvastam az egészet és végig is fogom mert nagyon tanulságos és érdekes és magamra ismertem szinte mindenben!

leírom ide nektek a linket, hogy ti is megnézhessétek, ha valakit érdekel, hogy milyen egy skizofréniás élete és hogyan éli meg a családja a mindennapokat: 

http://skizoteria.blog.hu

Van ott egy riport is, az édesanyával, sajnos elég rövid, de igencsak tanulságos. Egyébként a riportban a műsorvezető szerintem kissé félretájékozott volt, mert azt kérdezte, hogy Attila (a skizofréniás fiú) emlékszik e másnap az előző napi személyiségére... nos ez egy nagy tévhit, hogy a skizofréneknek több személyiségük van. Erről szó sincs! Ezt sajnos sokan keverik. Meg a műsorvezető azt is kiemelte hogy ez hú de ijesztő betegség... pedig nem az! A skizofréniások sem különböznek az átlag, normális emberektől. Teljesen normálisak, csak vannak periódusok, amikor mondjuk rosszabbul vannak, vagy hallucinállnak, vagy téveszméik vannak, de nagyon oda kell figyelni rájuk hogy ez feltűnjön. Jó hogy volt ez a riport és szerintem még érdemes lenne foglalkozni a témával, mert rengeteg a beteg. És tényleg nem csak a skizofréniával, de mindenféle pszichés betegséggel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése