2013. március 31., vasárnap

~ Mennyek ölelése

Ma zuhanyozás közben hirtelen felrémlett az emlékezetemben a tinikorom, és konkrétan egy rajzóra emléke, egy gyönyörű őszi nap, amikor a rajztanárnőnk diákat vetített nekünk... hogy mi is ebben a lényeg? Tulajdonképpen a gondtalanság, a fiatalság, a szabadság, a vidámság, az élet szeretete és hogy szép is tud lenni :-) Az Ősz amúgy is a kedvenc évszakom, a rajzot imádtam, fiatal voltam és boldog :-) És a sulink amúgy is egy gyönyörű fás övezetben helyezkedett el, s emlékszem, néztem ki a suli ablakán a padból, ahogy hullanak a gyönyörű bordó és rózsaszín falevelek... :-)) Az Ősznek volt egy hangulata, rózsaszín ködje, fehér párája... nem tudom leírni, de lélegzetelállítóan gyönyörű volt! Mintha a Mennyországban járnék, de minimum egy paradicsomi helyen. A rajzóra témája talán Egyiptom volt, piramisokat mutatott a tanár a diákon, s egyszerre figyeltem a szép képeket, és az Ősz csendjét és hallgatagságát. Most pedig eszembe jutott mégegy emlék: általános iskolás voltam, és a tanteremben az osztálynak volt egy saját akváriuma két gyönyörű fehér (!!!) hallal benne. Nem tudom milyen fajta halak lehettek, de nagyon szépek voltak, de nem is ez volt az egészben a pláne. Hanem az, amilyen hangulatot árasztott az egész. Furcsán szép volt, ahogy a suli ablakán beszűrődött az aranyszínű Nap sugara, egyenesen az akváriumban úszkáló halakra vetődve :-) Ragyogtak, és olyan békés volt az egész. Talán Környezetismeret óra kezdődött, és az akvárium is a Környezetismeret vagy Földrajz teremben volt elhelyezve. És akkor tanultunk az Őszi gyümölcsökről, a Szőlőről, és egyéb dolgokról, és a tankönyvünk is olyan hangulatosan volt megszerkesztve. Öröm volt kinyitni és lapozni, és mindannyian síri csöndben hallgattuk a tanárt, mialatt néha rápillantottunk az úszkáló fehér halacskákra. Volt egy "terem felelős", akinek a feladata volt az akvárium takarítása, a halak etetése, és a tábla rendbentartása. Szerettem azokat az időket. Mert tényleg szabadnak éreztem magam. S suli után, tanulás után, irány a természet - egy kis séta, egy kis játék, egy kis móka és kacagás. Jó lenne visszautazni oda az időben :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése