2012. július 6., péntek

Weblap tervezés

Szeretnék ismét weblaptervezéssel foglalkozni. Egy ideig félre volt téve a dolog, mert nem volt motivációm. Régebben adtam fel hirdetést, hogy weblaptervezést vállalok, jelentkezett is valaki, akinek elkezdtem készíteni a honlapját (kb 3 évvel ezelőtt volt), és maga a színvilág, meg összeállítás tetszett is neki, csak a képekkel voltunk gondban, hogy nem tudtam illetve neki sem volt elképzelése, milyen képeket akar a design-ba beleépíteni, mert ez egy társkereső oldal lett volna, ezért gondoltam, keresek valami olyan képet, amin nő van meg férfi, és szépen összemontázsolom majd, de mindig kifogást talált, hogy a nő nem jó helyen van, a Hold-at rakjam középre, a szöveg legyen kisebb... stb... szóval pár hónapig csak alakítgattam neki, és aztán végül azt mondta jó lesz, kifizeti, de nem biztos hogy felhasználja, mert ő tulajdonképpen egy nagyon egyszerű designt akart, én meg egy eléggé összetettet csináltam, szóval azt mondtam a fickónak, hogy jó akkor hagyjuk annyiban, ne fizessen, ha nem használja fel. Nem is használta fel, de láttam utána az oldalát hogy milyen lett, hát egy tiszta fehér oldal, a tetején egy kávébarna csíkban egy szöveg, meg alatta a szövegek feketében. Ennyi lett az oldala, amit más készített neki, amit én csináltam, az inkább kreatív lett. Lehet neki nem tetszett, hát ez már egyéni probléma.


Meg voltak ajánlatok hogy csináljak weblapot valakinek, de aztán már nem szívesen vállaltam volna, mert egyrészt csalódás volt, hogy nem kellett a munkám amin hónapokat dolgoztam, másrészt eltűnt a motiváció belőlem, meg nem volt már fantáziám se... de egyébként hobbi nekem a webdesign. Lehet hogy a héten nekikezdek még inkább elsajátítani, olyan oldalakat keresek ahol vannak ötletek leírások, grafikai elemek stb... mert tetszik ez a dolog, és jó lenne ezzel foglalkozni.

Szeretnék profi lenni, de ahhoz tanár is kéne tényleg arra meg jelenleg nincs pénzem. PHP-t és FLASH-t kéne megtanulnom. Egyébként az emberekkel (megrendelőkkel) az a gond szerintem, hogy nem bízzák a tervezést a designer-re, pedig nem biztos hogy minden úgy mutat jól ahogy a megrendelő elképzeli. Aki tervez, az úgy tervez, hogy mindent figyelembe vesz, a szöveget, a design elemeket, a menüt a képeket stb, és aszerint rakja össze az oldalt, de ha tegyük fel a megrendelő azt akarja hogy egy kép máshol legyen, az elronthatja az egész design arculatát hatását, megjelenését. Szerintem az lenne a jó, - és ezt olvastam is egyik tervező cég hirdetésén - hogyha a megrendelő TELJES MÉRTÉKBEN a designerre bízná az arculat kialakítását. Persze lehetnek ötletei a megrendelőnek, de ezeket közösen megbeszélve kell egyeztetni, tehát, megbeszélni azt, hogy az úgy egyáltalán jól fog e mutatni. Ezért jó lenne ha a megrendelők is ilyen értelemben rugalmasabbak lennének, nem ragaszkodnának minden áron az elképzeléseikhez. Kicsit olyan ez mint a lakberendezés, ott is a lakberendező "dönti el" mi hová kerüljön, mert ő ért hozzá, és meglehet a megrendelő máshová akar egy képet, de lehet hogy pont az rontja el az összképet. Szóval az lenne a legideálisabb tényleg, ha a tervezőre bíznák az egész munkát, az elején megbeszélnék a színvilágot, elképzeléseket, s a designer ez alapján tervez - DE Ő TERVEZZEN. Én ebben hiszek ha munkát vállalnék. És szeretnék előbb utóbb, és képzeljétek, épp tegnap szólt tesóm, hogy lenne egy designer munka most kilátásban, egy weboldalt kéne valakinek megcsinálni pénzért. Ennek nagyon örülök most :-)

Szerintem egyébként a profiság azon múlik (főleg), hogy valakinek ez a szenvedélye-hobbija e, vagy csak muszájból csinálja.... mert aki szenvedéllyel szereti ezt a dolgot (mint pl én), az talán képes arra hogy profivá váljon, én imádok tervezni, csak mostanában nem volt motiváció, de most ismét van. Úgyhogy szerintem neten beleásom magam a dolgokba, ja meg lehet különböző netes forrásokból, különböző designer oldalakról "design elemeket, tutorialokat" letölteni olvasni stb.... ezek igen hasznosak, meg tényleg az utánaolvasás, meg a különböző profi weboldalak tanulmányozása, ötletmerítés, és a folyamatos gyakorlás és gyakorlás :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése