2011. augusztus 23., kedd

Amit látok a világban

Mostanában sokat tartózkodom a bura.hu oldalán. Oda írogatok a fórumba, főként véleményt, dologkról, a világról, a gyógyszerekről, a "rendszerről". Előre leszögezem, hogy nem vagyok a szavak embere, nincs szaktudásom, szakszavakat sem nagyon tudok, de érzek dolgokat nagyon is, és azt le is írom. Sajnos már ért fenyegetés is, ha nem "hallgatok" megölnek. Nos, én már nem tudom mit tegyek, mert ígyis úgyis szenvedés... ha hallgatok akkor is.... ha írok akkor is..... és bevallom eléggé tanácstalan vagyok, mert nem látok kiutat ebből az egész "rosszból". Így marad az hogy leírom mit érzek és mit tapasztalok. Ha ez valakinek probléma hát sajnálom, nem tudok úgy élni, mintha nem lennék életben...... nem tudom megjátszani azt hogy minden ok mindent elfogadok úgy ahogy van. Szeretném ha változnának a dolgok mégha csak picit is. És hajt valami belülről hogy írjak hogy kifejezzem amit érzek és megélek. És szerintem senkinek nincs joga "elhallgattatni". Mindenki maga dönt hogy kinek mit hisz el.. és abban is hogy amit igaznak vél, azt megosztja e másokkal. Én szeretném kifejezni. Bemásolom két hozzászólásomat ide amit a bura.hu-n írtam. Más témákat is érint, de sokmindent még amit megélek és fontosnak tartok. Íme (ezt két fórumtag levelére válaszoltam):

Kedves MB!

Éppen három hete történt gyógyszerváltás, vagyis körülbelül, az első héten nagyon jól voltam, azt a tablettát vettem be ami még volt itthon (amit amugy felírt most a doki), szóval egy hétig azt szedtem ami még maradt multkorról itthon de a felírt gyógyszer volt, szóval tökjól voltam egy hétig. Aztán mentem kontrollra, mamámmal, mert vele lakom, és valami oknál fogva ki kellett cserélni az itthoni adagot arra amit a doki adott bent a kórházban, de csak a mg-ban volt eltérés, de ugyanaz a gyógyszer. Nah mihelyst elkezdtem szedni azt amit ott adtak, de amugy ugyanaz a szer, ismét iszonyat szarul lettem, kb mint az injekció mellett (ez előtte volt mármint az injekció - Risperdal Consta). Szóval azt nem értem hogy hogy lehet AZ, hogy ugyanaz a hatóanyag szer, és mégis hirtelen mintha tök mást kaptam volna? Ezen erősen elgondolkodtam... lehet nem is nézik mit teszenk egy szerbe?? Mert már ez is eszembe jutott.... pl hogy könnyebb mindenféle szart rakni egy tablettába, mint mindent leellenőrizni folymatosan hogy stimmeljen a hatóanyag meg minden... lehetséges hogy így akarják a "betegeket" egy szint alatt tartani? Nos, szerintem nagyon is. ww is azt írja hogy a gyógyszerektől szarabbul lett, vagyis utána, persze nem így írta, de ezt szűrtem le belőle. Nos ez azért eléggé elgondolkodtató. Mondjuk benne van a dologban az hogy én amugy is eléggé bizalmatlan vagyok mindenféle szerrel kapcsolatban. Tehát ha nem lenne semmi rossz hatásuk én akkor is találnék valami "hibát" benne. Lehet ez is közrejátszik de azért logikusan nézve, kicsit fura és érthetetlen, hogy ugyanaz a fajta gyógyszer teljesen másmilyen állapotokat okoz nálam. Csak mg eltérés volt kb 2 mg-al kevesebbet kaptam utólag, de nem azt éreztem hogy úgy vagyok szarabbul hogy skizo szempontjából hanem közérzetileg. Mintha abban több "méreg" lenne... a szervezetem tiltakozott is, aludtam egy csomót, mivel már nagyon leszedált állapotba kerültem tőle, amugy más: én azt is gondolom, hogy azokat az embereket figyelik, akik "potenciális veszélyt" jelentenek a rendszerre, hogy esetleg meg tudnánk győzni másokat arról, hogy mi folyik a "háttérben", hogy az egész világon összeesküvés van az emberk ellen. Ez elég durva ha igaz, de én ezt elhiszem, és szerintem van is rá okom amugy. Ha paranoia lenne akkor, vagy az lenne hogy időnként mást képzelnék el, tehát nem folyamatosan évek óta egy paranoiám lenne hanem különböző félék. De én ide lyukadok ki mindig, hogy az embereket egy szint alatt akarják stagnáltatni. Azért hogy a hatalmon lévők azt tehessenek amit akarnak azaz a hatalmukat kiélhessék a lakosságon éa a "tudatlan" embereken. Ez nekik ugye mindenképp jó, és előnyös, ki nem szeretne hatalmat élvezni? De ha mi ezt lelepleznénk akkor vége lenne a hatalmuknak mert sok ember tudatára ébredne és tenne ez ellen... már nem lenne kin uralkodniuk ugye a hatalmon lévőknek. Amugy ez eléggé hosszú téma lenne, de a lényeg, hogy irányítva vagyunk, és akin észreveszik hogy próbál kilépni ebből, vagy lehetőségét látják annak hogy talán meg tud győzni másokat is a valóságról, azt igyekeznek elhallgattatni visszalökni egy szint alá, ha kell félholt állapotba keríteni.... én ezt gondolom. Aztán vagy hiszenk nekem vagy nem.... én csak azt kérem hogy mindenki gondolkozzon el a világ jelenlegi állapotán, mert én nem azt látom hogy minden "tökéletes" és jó. És ezen azért már el lehet indulni és gondolkozni. A skizofréniát nem tartom betegségnek, valójában nem is hiszem hogy létezik ilyen "betegség", csak bizonyos emberek annak állítják be. Ez valamiféle látás és a rendszer ellen szegülés. Nem hiszek abban hogy van olyan pl hogy hallucináció. Amugy meg nem is hallucináltam soha. Meg téveszmékben sem hiszek. Az ember gondolkozó lény. Elemzi értékeli a benyomásait élményeit. Ahhoz már nagyon téves gondolkodásúnak kéne lenni hogy valamit totál félreértelmezzünk. Vagy pedig "hülyének". Szóval nem hiszek olyanban mint skizo. Vagy ha van is az nem éri el csak úgy az embert hanem előidézik nála, hogy így is elhallgattassák. Nekem ez a véleményem. Bár nem bánok jól a szavakkal, nincs szaktudásom semmilyen téren, de látok és érzek dolgokat. Amiket szeretnék másokkal is megosztani. És remélem egy részét megértik akik olvassák.

Kedves ww!

Köszönöm hogy írtál, és külön jólesik hogy azt írod, panaszkodjak nyugodtan. Sajnos a környezetemben már nem "szabad" semmiről sem beszélnem amik történnek velem, mert "visszaesésnek" gondolják. Pedig csak logikusan (legalábbis próbálom úgy) elmondani miket tapasztalok, mit érzek a világ felől, a gyógyszerek felől. Talán ez megijeszti a családtagjaim ami érthető is, sokszor nagyon meredek dolgokat mondok nekik, amik eléggé morbidul hangzanak, de szerintem igazak. Úgyértve morbidul hogy eléggé durva dolgokra enged rálátást ami a világban folyik. Én úgy érzem csak eléjük tárom nyersen a valóságot, és ők ezt nem képesek elfogadni vagy feldolgozni. Félnek szembenézni vele. Még ezt is értem... mindenki szeretne egy biztonságos, szép világban boldogan élni, sokan nem tudják elviselni az igazságot. Én pedig nyersen úgy ahogy van előadom nekik. Ezért ők betegnek mondanak, de szerintem belül érzik hogy igazam van... valahogy mintha engem akarnának megóvni ettől, ugyanakkor nem jól, mert abba kényszerítenek pont bele, ami a lehető legrosszabb (a gyógyszerszedés - ami szerintem mérgezés). Soha nem hittem a gyógyszerekben, de ha látnám hogy van értelme, használ vagy bármi, akkor talán megváltozna a véleményem, de eddig még nem tudták bebizonyítani nekem hogy bármi jót tennének, sőt csak a ROSSZ tapasztalat volt nekem eddig. Én komolyan nem értem, hogy egyes emberek miért hisznek ennyire mesterséges szerekben, lehet hogy van aki jól van gyógyszer mellett (de az tuti hogy nem a gyógyszertől)... mondjuk vannak olyan szerek, amik lenyugtatnak, vagy van "jó" hatásuk is, de szerintem azért, hogy elhitessék az emberekkel hogy hatásosak. De tényleges jó hatásuk nem igen van. A beteg nem gyógyul meg, elvileg a tüneteket kezelik vele ugye, de még azt sem mondhatjuk, mivel egy csomó "mellékhatás" - nos ezt a legegyszerűbb - szépen beadjuk a betegnek hogy "sajnos mellékhatás is van" - nos akkor miért nem gyártanak olyat ami gyógyít és nincs mellékhatása? Egyáltalán miben segítenek a gyógyszerek?? Fel tud mutatni valaki tényleges javulást gyógyszer mellett? Lehetséges hogy van ilyen, de én azt látom túlnyomórészt mindenki panaszkodik.... hogy ez a gyógyszer ezt okozza, a másik amazt és így tovább.... alig van olyan aki azt írná, hogy jól van gyógyszer mellett..... ezt abszolut nem értem vagyis igen... a gyógyszerek ezek szerint "mérgek".

Na mindegy nem is fokozom tovább..

Szerintem ne izgulj a suli miatt, majd meglátod, sokkal lazábban fogod venni az első napot, ha már ott leszel, minden alakul magától, a legrosszabb az amikor parázol, de ha már ott vagy nem lesz olyan szörnyű. :-) Amugy kajálás trén én is pont úgy vagyok mint te.... hol nagyon sokat eszem, hol meg koplalok napokig... így a súlyom is hétről hétre 2-3 kilókkal ingadozik hol fel hol le...... valahogy most próbálok egyensúlyt találni az evésben. Én sem vagyok anorexiás, sem bulimiás (régen próbáltam hánytatni magam, de nem bírtam, mármint sem lelkileg sem fizikailag). Azóta nem csinálom ezt. Csak mindig szar érzés ha eszek utána. Olyankor nem merek sehová menni ha ettem. Mert úgy érzem minden falat meglátszik rajtam..... ja lehet nem is mondtam hogy nekem is van az evéssel bajom... de akkor mostmár tudjátok. Ja meg szerintem az nem jó módszer ha azt mondják nekünk hogy soványak vagyunk és együnk...... mivel pl én nem látom ezt, hogy az lennék, meg tudom hogy nem vagyok az. És ha mondják azt gondolom hogy azért mert aggódnak de nincs alapja annak hogy azt mondják sovány vagyok..... szóval ebben biztos vagyok hogy csak aggodalomból mondják. Szerintem a legjobb ha nincs is az evés téma szóban.... mármint én kerülök minden ilyen témát, ahol evésről meg a kinézetről, mozgásról alakról lenne szó... így fórumon nem okoz gondot írni róla "ismeretleneknek", csak néha..... de valahol azért ki kell adni ami bánt. Szóval én is sokat szenvedek emiatt, és bárcsak ne is létezne az evészavar..... én amugy evészavarosnak tartom magam, mert az evés bennem ellenérzést vált ki és rossz érzés, és sokszor pl sírnék amikor ettem valamit...... nagyon nehéz kezelni az ilyen betegeket az tény.... ezt elismerem, mindenre érzékenyek vagyunk. Ezért szerintem jobb ha nem is beszél a környezetünk ilyen témáról és akkor én okén vagyok szerintem. Nem szeretem pl ha mondják hogy mozogjak mert arra gondolok hogy azért mert szükségem van rá, mivel tudom hogy  szükségem van rá. Amugy én is pont 163 centi vagyok :-)))) és akkörüli kg min te. illetve ingadozó...... szal totál megértelek. És tudom mit érzel. Amugy a neten azt írják az normál súly, néhol még kevésnek írják. Szóval sztem valahol mi érezzük soknak pedig nem az........ de én magamra nézek és azt látom sok... de pl másnál meg kevésnek látom ugyanannyit..... fura ez az egész......... az ember valahogy önmagával kritikusabb szerintem....... amugy ma rossz napom volt, híztam, a mérleg szerint, pedig kevesebbet ettem mint szoktam.... szal nem értem......... de majd valahogy leadom, meg még többet is.... kitartást mindkettőnknek! Ahhoz hogy ne stresszeljünk és megtaláljuk a boldogságot!

a bejegyzésem végére szeretnék beszúrni egy linket, amit most kaptam a burán az egyik valakitől, aki osztozik a véleményemben (a link alatt sok "érdekes" dologra lehet bukkani, ami azt támasztja alá hogy nem mondok olyan nagy hülyeséget):

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése